Pokonaj odwlekanie - rozwiń wytrwałość

Tekst
0
Recenzje
Przeczytaj fragment
Oznacz jako przeczytane
Jak czytać książkę po zakupie
Opis książki

"Pokonaj odwlekanie – rozwiń wytrwałość" to książka bliska każdemu, kto widzi sens w dbaniu o siebie, własne zdrowie oraz pragnie osiągnąć sukces. To podręcznik do samodzielnej pracy, który pomaga ćwiczyć «mięsień siły woli», zdradza jak rozpocząć dzień od «żaby» oraz odkrywa pułapki, jakie zastawia na nas umysł. Wskazówki z książki biorę dla siebie, ale podzielę się z innymi – jako praktyk, aby lepiej rozumieć moich klientów i skuteczniej z nimi pracować.

Justyna Żywna, psycholog, dietetyk

Autor w przystępny sposób przedstawia wybrane wnioski pochodzące z publikacji naukowych poruszających problematykę prokrastynacji. Walorem publikacji jest przystępny sposób prezentacji, często obcojęzycznych, wniosków oraz zaprezentowanie praktycznych wskazówek mających na celu ułatwienie poradzenia sobie z ciągłym odkładaniem rzeczy na później. Pozycja ta może stać się wartościową lekturą, która ułatwi codzienne życie prokrastynatyków.

Wojciech Oronowicz, zastępca redaktora naczelnego Psychoseksuologii – recenzowanego czasopisma naukowego

Dzieło Piotra Modzelewskiego Pokonaj odwlekanie – rozwiń wytrwałość dotyczy wewnętrznych zmagań większości ludzi. Odwlekanie wykonywania zadań (prokrastynacja) jest nawykiem, który zwalczamy u siebie i równie często pomagamy, bardziej lub mniej skutecznie, zwalczać go innym.

Autor książki zgromadził wiele przykładów, uzasadnień i wzorów ćwiczeń przydatnych dla chcących zrozumieć zjawisko wewnętrznego oporu przed podejmowaniem wysiłku, który można odłożyć na później. By skorzystać z niej w pełni, radzę czytać ją małymi fragmentami, tak by był czas na ułożenie ich sobie w myśli i na wypróbowanie zalecanych technik. Warto wracać do wybranych zagadnień w miarę nabywania doświadczeń w interpretacji odczuć i zachowań związanych ze zjawiskiem nagminnego odwlekania działań.

Zachęcam do korzystania z tej książki nie tylko dla dobrze pojętej korzyści doraźnej, lecz także dla zwiększenia orientacji we współczesnej psychologii, zwłaszcza w tym, co ona wnosi do codziennego życia. Dzięki dobrym lekturom nasza praca nad sobą może być ulepszona!

Piotr Modzelewski

Psycholog, pedagog, psychodietetyk. Posiada kwalifikacje do prowadzenia szkoleń oraz coachingu.

Jako psychoterapeuta szkolił się w nurcie terapii krótkoterminowej skoncentrowanej na rozwiązaniach, terapii poznawczo-behawioralnej oraz hipnoterapii klinicznej. W dziedzinie dietetyki oprócz studiów ukończył dodatkowe moduły szkoleniowe z dietetyki klinicznej, żywienia kobiet w ciąży i małych dzieci. Szkolił się ze stylizacji i kształtowania wizerunku.

Pisał pracę magisterską z psychologii o wyuczonej bezradności stanowiącej model powstawania depresji i innych zaburzeń psychicznych. Badał depresję, lęki i skłonności samobójcze u młodzieży szkolnej, studentów i populacji ogólnej w swoim rodzinnym mieście Słupsku i województwie pomorskim. Jego jednak największa pasją, jest badanie optymizmu i tego co sprawia, że człowiek jest zaradny i proaktywny.

Wieloletni pracownik naukowy i wykładowca Akademii Pomorskiej w Słupsku, autor kilkunastu artykułów naukowych z zakresu psychologii i pedagogiki, aktywny prelegent na ponad 20 konferencjach naukowych Absolwent „Szkoły Liderów”. Promował wolontariat wśród młodzieży w ramach projektu «Wolontariat jest ok» (2008 r.). Pracował z małymi dziećmi, młodzieżą i dorosłymi.

Członek Stowarzyszenia Naukowego Psychologia i Seksuologia LGBT, Polskiego Towarzystwa Komunikacji Medycznej oraz Towarzystwa Psychodietetyki.

Członek Stowarzyszenia Naukowego Psychologia i Seksuologia LGBT, Polskiego Towarzystwa Komunikacji Medycznej oraz Towarzystwa Psychodietetyki.

Prowadzi konsultacje psychologiczne i psychodietetyczne w przychodni eDoktor24.pl.

W wolnym czasie sporo czyta, spaceruje, gra w gry planszowe i odwiedza kino z żoną, a także opiekuje się domownikami – sympatycznym pieskiem Tosią i kotką Miką.

Spis treści:

Wprowadzenie – prokrastynacja jako problem dla życia osobistego, zdrowia, edukacji i biznesu

Rozdział 1. Podstawy sprzyjające rozpoczęciu działania

Świadomość odwlekania. Czy zawsze, gdy odwlekamy, można mówić o prokrastynacji?

Wybranie zadania lub projektu

Ustal priorytety i wykonaj choć część zadania, aby odczuć szczęście i satysfakcję

Trening rozpoczynania

Magia mięśni i postawy ciała

Zredukuj zobowiązania, aby lepiej zarządzać czasem

Wykorzystaj przypomnienia

Implementacja intencji – najczęściej polecana strategia przeciw odwlekaniu

Zwiększ poziom napędu do działania – trening wyuczonej pracowitości i zaradności

Wzmocnij poziom odczuwanej przyjemności z zadania, które zwykle odwlekałeś

Monitorowanie zachowań

Steruj swoim środowiskiem i ogranicz „rozpraszacze”.

Jakość twojego czasu

Łatwe angażowanie się i reangażowanie, czyli nauka konsekwencji i systematyczności działania

Kiedy czujesz się nieswojo

Rozdział 2. Przekonania i sposoby myślenia sprzyjające rozpoczęciu i wytrwałości

Poczucie własnej skuteczności – pewni siebie są skuteczniejsi i mniej odwlekają

Teoretycy stałości vs teoretycy zmienności

Wyuczony optymizm zmniejsza odwlekanie na potem – jak stać się większym optymistą?

Nastawienie promocyjne i prewencyjne

Myślenie w kategoriach „co” i „dlaczego” o zadaniach

Rozdział 3. Samokontrola samych siebie i samoregulacja emocji

Aktywności, które kradną czas

Jeszcze w kwestii telewizji – dlaczego ludzie tak namiętnie ją oglądają?

Pokonaj wyczerpanie, aby nie odwlekać – zadbaj o sen

Reguluj emocje tak, aby prowadziły Cię do celu – akceptacja i wybaczanie

Medytacja i oddech – wsparcie dla siły woli

Wzmocnienie mięśnia siły woli

Rozdział 4. Podnieś poziom energii do działania

Rozdział 5. Terapie pomocne w odwlekaniu

Terapia skoncentrowana na rozwiązaniach

Terapia poznawczo-behawioralna

Terapia perspektyw czasu autorstwa Zimbardo i Swordów

Hipnoza i autohipnoza

Rozdział 6. Psychodietetyka – odżywianie a stan psychiki. Jak dieta może pomóc zmniejszyć odwlekanie na potem?

Zakończenie

Załącznik A. Ekspresyjne pisanie – strategia regulacji własnych emocji i pomagająca przestać odwlekać w przypadku poszukiwania pracy

Istota ekspresyjnego pisania

Jak działa ekspresyjne pisanie?

Ekspresyjne pisanie a odwlekanie poszukiwania zatrudnienia

Załącznik B. Autohipnoza

Załącznik C. Ćwiczenie oddechowe – wyreguluj emocje za pomocą oddechu i zacznij pokonując uczucie przytłoczenia

Załącznik D. Szczepionka na stres

Przypisy

Szczegółowe informacje
  • Ograniczenie wiekowe: 0+
  • Data dodania do LitRes: 30 listopada 2021
Piotr Modzelewski "Pokonaj odwlekanie - rozwiń wytrwałość" – pobierz epub, mobi, pdf lub przeczytaj online. Zamieszczaj komentarze, recenzje i głosuj na swoje ulubione.

Zostaw recenzję

Co sądzisz o książce?
Oceń książkę